äe-minna_tolvanen-paino-adobergb-0853

Uuden häiriötiedotusjärjestelmän myötä asiakkaat saavat ensi vaiheessa vesi- ja kaukolämpökatkoista tiedon puhelimeen tekstiviestillä. Sähkö saadaan liitettyä häiriötiedotuspalveluun kesän jälkeen.

Äänekosken Energia ottaa käyttöön uuden häiriötiedotuspalvelun, jolla asiakkaita informoidaan tekstiviestillä ensi vaiheessa veden ja kaukolämmön katkoista. Palvelu on asiakkaille maksuton.

”Voimme tiedottaa asiakkaille suunniteltujen katkojen lisäksi nopeasti yllättävistäkin jakeluhäiriöistä”, kertoo Äänekosken Energian vesihuoltoinsinööri Minna Tolvanen.  

Palvelu hyödyntää paikkatietoja, eli tiedot lähetetään mahdollisimman tarkasti vain niille, keitä katkot koskevat.

”Emme turhaan tiedota esimerkiksi suolahtelaisia, jos Äänekoskella on kaukolämmön jakelukatko”, Tolvanen havainnollistaa.

Miten palvelua käytetään? 

Jos häiriötiedotteet haluaa tekstiviestinä, tulee rekisteröityä palveluun käyttäjäksi ja ilmoittaa sinne puhelinnumero, johon ilmoitukset haluaa. Ainakin toistaiseksi jokaisen liiketoiminnan osalta tulee rekisteröityä erikseen, teknisistä syistä.

”Suuri osa paikallisista asiakkaista on meillä asiakkaana sekä sähkön, lämmön että kaukolämmön osalta, mutta eivät kaikki. Tämän vuoksi rekisteröitymiset on tehtävä erillisinä jokaisen kohdalta erikseen”, Tolvanen valottaa.

Tilaa itsellesi häiriötiedotteet tekstiviestinä täältä

 

 

« Takaisin ajankohtaisiin