Äänekosken Energia testaa häiriötiedotejärjestelmää sähköpulan varalta. Varmista, että yhteystietosi ovat ajan tasalla ja rekisteröidy järjestelmään hyvissä ajoin. 

Suomi varautuu talvea vasten mahdolliseen sähköpulaan.

"Tätä silmälläpitäen testaamme häiriötiedotusjärjestelmäämme marraskuun alkupuolella lähettämällä sähkönsiirtoasiakkaillemme tekstiviestin", kertoo myynti- ja asiakkuuspäällikkö Niko Nevalainen. 

Haasteena on, että asiakasrekisterissä on jonkin verran vääriä tietoja, kuten käytöstä poistettuja lankapuhelinnumeroita ja vanhentuneita kännykkänumeroita. 

“Asiakkaat, joiden yhteystiedot eivät ole ajan tasalla, eivät saa häiriötilanteessa viestejä”, Nevalainen sanoo.  

“Jos ette ole vielä rekisteröitynyt häiriötiedotejärjestelmään, kannattaa tehdä niin, jolloin yhteystiedot saadaan ajan tasalle ja viestit tulevat perille”, hän korostaa. 

Äänekosken Energia ilmoittaa verkkosivuillaan ja paikallislehdissä (Sisä-Suomen lehti ja Äänekosken kaupunkisanomat), kun testaukset on tehty. 

"Järjestelmään ehtii rekisteröityä tietysti testin jälkeenkin, mutta kannattaa toimia etukenossa", Nevalainen sanoo.

Huom. Ääneseudulla toimii yhteensä kolme verkkoyhtiötä. Äänekosken Energia toimii Suolahden ja Äänekosken kaupungin alueella. Konginkankaalla ja Hirvaskankaalla vastuullinen verkkoyhtiö on Elenia, Sumiaisissa toimivat sekä Elenia että Savon Voima. 

Kukin verkkoyhtiö tiedottaa mahdollisessa häiriötilanteessa vain omille asiakkailleen.  

Häiriötiedotejärjestelmään voi rekisteröityä osoitteessa 

www.aanekoskenenergia.fi/hairiotiedotteet 

« Takaisin ajankohtaisiin