Vuotuisen asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan Äänekosken Energian asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Palvelukokemuksen keskiarvo pysyi edellisvuoden tavoin samalla korkealla tasolla. Keskiarvo oli asteikolla 1 - 5 mitattuna erinomainen, 4,7 (4,7 vuonna 2023).
“Haluamme kiittää kaikkia asiakkaita, jotka vastasivat kyselyyn. Hyvä palvelu on meille tärkeä arvo ja kilpailutekijä ja olemme iloisia kun palautteen perusteella olemme tänäkin vuonna tässä onnistuneet”, sanoo Äänekosken Energian toimitusjohtaja Maarit Herranen.
Kyselyn mukaan asiakkaat kokivat saaneensa helposti apua (4,8 vs. 4,7 vuonna 2023) ja että heitä kuunneltiin (4,7 vs. 4,7). Palvelu oli ystävällistä ja kohteliasta (4,8 vs. 4,7), asiointi oli sujuvaa (4,7 vs. 4,7) ja he saivat ratkaisun ongelmaansa (4,5 vs. 4,5).
Yhtiö sai kiitosta mm. hyvästä tavoitettavuudesta ja inhimillisestä asioinnista.
“Monet avoimet palautteet olivat todella mieltä lämmittäviä, erityisesti ne joissa annettiin arvostusta henkilöstön aktiivisuudelle, oma-aloitteisuudelle ja asiantuntemukselle”, Herranen toteaa.
61 % vastanneista suosittelisi Äänekosken Energiaa kollegoilleen (63 % vuonna 2023).
Palvelukokemuksen mittaus toteutettiin 24.9-18.10.2024 välisenä aikana konttorilla ja puhelimitse asioineille asiakkaille. Vastausprosentti oli 19 %.