Toimintaympäristön haasteista huolimatta onnistuimme palvelemaan asiakkaitamme hyvin vuonna 2022. Kyselyymme vastanneista 91 prosenttia antoi palvelukokemukselle arvosanaksi täyden viitosen.
Äänekosken Energian palvelukokemuksen keskiarvo asteikolla 0 - 5 oli huimat 4,6 (vuonna 2021 4,7). 97 prosenttia piti palvelua täyden viitosen edestä ystävällisenä ja kohteliaana ja 93 prosenttia koki, että heitä kuunneltiin. Näin kertoo Äänekosken Energian vuosittain tehtävä asiakastyytyväisyystutkimus.
“Olemme todella iloisia, että viime vuonna moninaisista haasteista huolimatta onnistuimme asiakaspalvelutehtävässämme kaikin puolin hyvin. Haluamme myös kiittää asiakkaitamme ymmärtäväisyydestä ja joustavuudesta tässä poikkeuksellisessa maailmantilanteessa”, sanoo Äänekosken Energian toimitusjohtaja Maarit Herranen.
Asiakkaat kokivat saaneensa ratkaisun ongelmaansa (keskiarvo 4,5/5) Asiointia pidettiin sujuvana (4,6) ja asiakkaat kokivat, että he saivat helposti apua (4,6).
“Saimme erityisesti hyvää palautetta aktiivisesta otteestamme. Asiakkaat arvostivat valtavasti sitä, että otimme oma-aloitteisesti yhteyttä ja lähdimme yhdessä ratkomaan ongelmia ja toisaalta sitä, että olimme yhteydessä myös jälkikäteen ja varmistimme, että asiat oli saatu kuntoon”, Herranen havainnollistaa.
Oman alueen sähköntoimitukset ykkösprioriteetti
Vuosi 2022 oli todella poikkeuksellinen ja haasteellinen monin tavoin. Vaikea maailmantilanne heijastui energiamarkkinoille muun muassa valtavina sähkön hintaheilahteluina. Ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin Suomessa koettiin myös niukkuutta sähköstä.
Äänekosken Energiakin joutui rajoittamaan sähkön myyntiä ainoastaan omalle toimitusvelvolliselle alueelleen eikä tarjonnut sähkösopimuksia oman verkkoalueensa ulkopuolelle.
Hintataso on paikallisen yhtiön arvojen mukaan pyritty pitämään kohtuullisena.
“Kiitämme myös Äänekosken kaupunkia siinä, että omistajana he ovat tulleet tuloutustavoitteissa meitä vastaan ja kohtuullistaneet sitä tilanteen mukaisesti”, Herranen sanoo.